ataki 8 energii – porównanie

Porównamy w tym wpisie katastrofy wymagające 8 jednostek energii, ze szczególnym uwzględnieniem Miękkiego Wrzasku.

Miękki Wrzask to rzadka katastrofa klasy XXL, do wywołania której potrzebne są 4 megafony, 3 pary kombinerek, 4 śmigła – łącznie 11 przedmiotów wojennych. Jeden atak wymaga 8 jednostek energii i najczęściej stosowany jest jako atak dobijający ostatni domek.

Inne katastrofy, które także wykorzystują niektóre z tych przedmiotów to:  Promień Zmniejszający, Z dala od Kansas, Wir Macek, Śniegastrofa, Starożytna Klątwa, Dłonie Zagłady, 16 ton, Portal Budowlany, Potwór z filmu klasy B, Napad Złości, Elektryczne Bóstwo, natomiast Disco Twister wykorzystuje dokładnie te same przedmioty (tyle, że w innej ilości), dlatego porównamy te dwa ataki nieco dokładniej.

Miękki Wrzask kontra Disco Twister

Miękki WrzaskDisco Twister
katastrofa rzadka (cena karty od 50 dolarów)katastrofa legendarna (cena karty od 120 dolarów)
8 j. energii, zbija 11 domków6 j. energii, zbija 6 domków
zużywa 4 megafony, 3 pary kombinerek, 4 śmigła = 11 sztukzużywa 1 megafon, 1 parę kombinerek, 2 śmigła = 4 sztuki
punkty za poziom 1: 1100punkty za poziom 1: 600

Można przyjąć, że jeden atak „Miękki Wrzask” można zastąpić 2 atakami „Disco Twister” pod względem zniszczeń, jednak Miękki Wrzask ma tę przewagę, że wymaga tylko 8 jednostek energii, podczas gdy 2 ataki Disco Twister (2×6= 12) wymagają w sumie 12 jednostek.

Jeśli chodzi o zużycie sprzętów wojennych – Miękki Wrzask – 11 sztuk, natomiast 2 ataki Disco – 2x 4 – 8 sztuk, co przemawia na korzyść Disco.

Gdy mamy do dyspozycji 12 jednostek energii, przykładowe kombinacje ataków mogą wyglądać następująco:

  • 2x Magnetyzm 1x Miękki Wrzask – punktacja na poz. 1: 2×300 + 1100 = 1700 punktów łącznie
  • 4x Komiksowa Dłoń 1x Miękki Wrzask – punktacja na poz. 1: 4×100 + 1100 = 1500 punktów łącznie
  • 3x Magnetyzm 1x Disco Twister – punktacja na poz. 1: 3×300 + 600 = 1500 punktów łącznie
  • 2x Disco Twister – punktacja na poz. 1: 2×600 = 1200 punktów łącznie
  • 2x Kamienny Potwór 2x Komiksowa Dłoń 1x Disco Twister – punktacja na poz. 1: 2×200 + 2×100 + 600 = 1200 punktów łącznie

Z przeliczenia wynika, że jeśli chodzi o relację zużytej energii do zdobytych punktów w powyższych przypadkach Miękki Wrzask ma przewagę nad Disco Twister, szczególnie w połączeniu z atakiem Magnetyzm.

Ataki zamykające wymagające 8 jednostek energii

Warto spojrzeć też na inne ataki zamykające, które wymagają tej samej ilości energii co Miękki Wrzask (8 jednostek):

  • Miękki Wrzask – na poziomie 1 uzyskujemy 1100 punktów, poziom 10 to 2590 punktów, katastrofa rzadka, więc cena średnia, wymaga 11 sztuk sprzętów wojennych.
  • Dłonie Zagłady – na poziomie 1 uzyskujemy 800 punktów, poziom 10 to 1880 punktów, jest to pospolita katastrofa, więc najtańsza, wymaga użycia 9 sprzętów wojennych.
  • Potwór z filmu klasy B – na poziomie 1 uzyskujemy 1000 punktów, poziom 10 to 2355 punktów, jest to legendarna katastrofa, najdroższa w sklepie wojennym, potrzebuje 6 sprzętów wojennych.
  • Starożytna Klątwa – na poziomie 1 uzyskujemy 800 punktów, poziom 10 to 1880 punktów, legendarna katastrofa, najdroższa w sklepie wojennym, potrzebuje 6 sprzętów wojennych.

Z porównania wynika, że Potwór z filmu klasy B ma przewagę punktową nad drugą legendarną katastrofą (Starożytną Klątwą) mimo, że potrzebują one jednakowej ilości sprzętów wojennych. Dodatkowo, Starożytna Klątwa zużywa lornetki potrzebne do wywołania katastrofy Magnetyzm.

Dłonie Zagłady wydają się być ciekawą opcją ze względu na przystępną cenę kart, punktacja jest porównywalna ze Starożytną Klątwą, jednak potrzeba aż 9 przedmiotów wojennych i zużywane są w dużej ilości kombinerki (5 sztuk) potrzebne do Miękkiego Wrzasku (3 sztuki)

Na tym tle Miękki Wrzask wypada najlepiej jeśli chodzi o uzyskiwane punkty, jednak wadą jest ilość przedmiotów wojennych koniecznych do jego wywołania (11 sztuk). Drugiej jednak strony, żaden przedmiot wojenny nie pokrywa się z tymi , które potrzebne są do wywołania Magnetyzmu.

Gdzie zdobyć Miękki Wrzask?

Kolejną właściwością Miękkiego Wrzasku jest to, że karty można zdobyć w dużej ilości (60 sztuk) na 27 kafelku karnetu premium Rywalizacji Burmistrzów, na 28 kafelku karnetu premium VU, lub losowo z innych nagród, ewentualnie zakupić w sklepie wojennym na swojej arenie lub w czasie spaceru. (Cena zaczyna się od 50 dolarów i rośnie w górę z każdą sztuką o 5 dolarów.) Jednorazowo można zakupić do 10 sztuk.

Poniżej w tabeli znajduje się zestawienie dotyczące ilości kart i złotych kluczy potrzebnych do ulepszania katastrofy, a także otrzymane punkty na każdym poziomie.

Miękki Wrzask – KARTY / KLUCZE / PUNKTY

  1. 10 / 4/ 110
  2. 20 / 8 / 1210
  3. 30 / 16 / 1330
  4. 40 / 32 / 1465
  5. 60 / 48 / 1610
  6. 80 / 80 / 1770
  7. 100 / 112 / 1945
  8. 120 / 144 / 2140
  9. 140 / 176 / 2355
  10. 160 / 208 / 2590
  11. 200 / 272 / 2850
  12. 240 / 336 / 3135
  13. 280 / 400 / 3450
  14. 320 / 464 / 3795
  15. 360 / 528 / 4175

Dłonie Zagłady – KARTY / KLUCZE / PUNKTY

  1. 10 / 2 / 800
  2. 15 / 4 / 880
  3. 30 / 8 / 970
  4. 40 / 16 / 1065
  5. 60 / 24 / 1170
  6. 80 / 40 / 1285
  7. 100 / 56 / 1415
  8. 120 / 72 / 1555
  9. 140 / 88 / 1710
  10. 160 / 104 / 1880
  11. 200 / 136 / 2070
  12. 240 / 168 / 2275
  13. 280 / 200 / 2505
  14. 320 / 232 / 2755
  15. 360 / 264 / 3030

Potwór z filmu klasy B – KARTY / KLUCZE / PUNKTY

  1. 10 / 8 / 1000
  2. 15 / 16 / 1100
  3. 30 / 32 / 1210
  4. 40 / 64 / 1330
  5. 60 / 96 / 1465
  6. 80 / 160 / 1610
  7. 100 / 224 / 1770
  8. 120 / 288 / 1945
  9. 140 / 352 / 2140
  10. 160 / 416 / 2355
  11. 200 / 544 / 2590
  12. 240 / 672 / 2850
  13. 280 / 800 / 3135
  14. 320 / 928 / 3450
  15. 360 / 1056 / 3795

Starożytna Klątwa – KARTY / KLUCZE / PUNKTY

  1. 7 / 8 / 800
  2. 15 / 16 / 880
  3. 20 / 32 / 970
  4. 30 / 64 / 1065
  5. 40 / 96 / 1170
  6. 60 / 160 / 1285
  7. 80 / 224 / 1415
  8. 100 / 288 / 1555
  9. 120 / 352 / 1710
  10. 140 / 416 / 1880
  11. 180 / 544 / 2070
  12. 220 / 672 / 2275
  13. 260 / 800 / 2505
  14. 300 / 928 / 2755
  15. 340 / 1056 / 3030