projekt EPICKI

Jest to „zmiana” w pełni rozwiniętego budynku mieszkalnego w specjalny budynek epicki. Budynki epickie poza innym wyglądem dają 1/4 żetonu (jeden fragment żetonu) przyspieszenia brązowego, 1/8 srebrnego lub 1/12 złotego w zależności od poziomu jaki osiągniemy w projekcie. Fragmenty można zbierać jeśli posiadamy mniej niż 35 żetonów na stanie.

Żetony można wykorzystywać w budynkach komercyjnych, nie działają w fabrykach.

Budynki epickie można rozwijać po uzyskaniu 24 poziomu w grze.

Drugim warunkiem poza w pełni rozwiniętym budynkiem mieszkalnym jest posiadanie w jego zasięgu budynku specjalizacji (najlepiej kilku) może to być specjalizacja górska, plaża, edukacja itd, pełny wykaz specjalizacji i możliwych do uzyskania budynków zawiera obrazek:

kliknij w obrazek aby powiększyć

Projekt epicki jest dość trudnym zadaniem zwłaszcza dla początkujących graczy, wymaga dużej ilości przeróżnych dostaw w czasie 24 godzin, im więcej mamy budynków danej specjalizacji tym łatwiej osiągnąć wyższy poziom budynku i im „lepsze” mamy budynki specjalizacji w której robimy projekt tym więcej punktów epickich uzyskamy, czasami w grze jest bonus na daną specjalizację, np. górską i punkty naliczane są podwójnie o takich bonusach gra informuje w komunikatach

Budynek oznaczony jako możliwy do rozpoczęcia projektu wygląda tak:

Po kliknięciu możemy:
– rozpocząć projekt
-zmienić budynek
-zmienić specjalizację (to także zmienia budynek)

Po rozpoczęciu projektu w budynku epickim widzimy jaki jest poziom projektu, a w budynkach specjalizacji (np.” stadion, kasyno, kolejka górska) dostaniemy zadanie do zrobienia oraz informację ile punktów za to zadanie otrzymamy. Oczywiście tylko budynki specjalizacji w której robimy projekt dają zadania jeżeli robimy projekt epicki w specjalizacji rozrywka, to budynki innych specjalizacji nie będą dawały nam zadań.

Jak widać na powyższym screenie, każdy budynek specjalizacji daje inną ilość punktów. Zielonym „ptaszkiem” oznaczone są zadania, które możemy wykonać ponieważ posiadamy żądaną ilość produktów. Do wykonania zadań bez „ptaszka” musimy dokupić lub wyprodukować dane przedmioty.

Zwróćmy uwagę na wymagania i punktację, Jeśli mamy wiele budynków dających propozycje, wybierzmy najpierw te, z najwyższą punktacją i najmniejszą ilością żądanych produktów. Spójrz na przykład poniżej: pierwsza oferta za 2 punkty na 5 sztuk wołowiny, druga oferta za 3 punkty za 2 sztuki.

W rywalizacji burmistrzów można dostać zadanie „zdobądź punkty epickie” to właśnie tu można zdobyć te punkty

Uwaga! Poziom projektu po upływie 24 godzin pozostaje niezmienny o ile nie osiągnięcie pierwszego szczebla (brązowego) daje nam możliwość rozpoczęcia projektu od nowa to zakończenie projektu na poziomie brązowym lub srebrnym na zawsze już pozostawi budynek w tym poziomie i takie będzie dawał fragmenty żetonu przyspieszenia.

Ukończony budynek należy „rozbudować”.

Uzyskaliśmy „Wieżowiec Przedstawień”.

Kilka podpowiedzi ułatwiających ukończenie projektu epickiego.

Zaplanuj czas przeznaczony na projekt: jeśli chcesz osiągnąć złoty poziom trzeba dokonać 200 dostaw towarów o wzrastającym poziomie trudności. Początkowe są najłatwiejsze (np. 3 układy scalone, 3 deski czy 5 tkanin), stopniowo trudność wzrasta i często wymagania różnych budynków są takie same (równolegle kilka budynków żąda tych samych produktów). Warto mieć pełny magazyn, szczególnie trudno dostępnych produktów i simoleony w razie potrzeby aby coś dokupić.

Przydadzą nam się także żetony przyspieszenia z nagród, które możemy wykorzystać w czasie projektu.

Jest też ciekawa strategia, którą można wykorzystać: najpierw uzyskać kilka budynków dających brązowe fragmenty żetonów, następnie przy ich wykorzystaniu stawiamy epickie budynki dające srebrne fragmenty, dopiero z takim zapleczem zabieramy się za najwyższy poziom i staramy się ukończyć budynki dające złote fragmenty.

Kolejną poradą jest dobre rozłożenie projektu w czasie. Ponieważ mamy do dyspozycji 24 godziny, rozpoczynamy z pełnym magazynem około popołudnia i staramy się wykorzystać maksymalnie nasze zasoby. Następnie nastawiamy na noc produkcję kolejnej porcji materiałów i produktów i kończymy nasz projekt następnego dnia.