Wykonanie zadania „Wywołaj katastrofę” świetnie nadaje się do zaplanowania dwóch kolejnych, szczególnie jeśli nasza wieża Vu jest rozbudowana. Dzięki temu zadaniu możemy wykonać kolejne: „napraw strefy po katastrofie” i „zdobądź złote klucze”. Oczywiście, niekoniecznie pojawią się one natychmiast i po kolei, więc z naprawianiem szkód warto się wstrzymać do otrzymania danego zadania, chyba że pojawi się kolejne zadanie typu „wywołaj katastrofę”, wtedy bez naprawienia zniszczonych stref nie możemy go wykonać.

Jest jednak haczyk: zniszczonych domków nie da się ulepszyć dopóki ich się nie odbuduje, więc może okazać się, że jednocześnie zablokujemy sobie czasowo możliwość wykonania zadania typu rozbuduj strefę mieszkalną, rozbuduj budynek staromiejski itp. Niestety nie mamy wpływu na to jakie domki zostaną zniszczone w czasie wywoływanej katastrofy.
Często także wywołując katastrofę nie wiemy, czy kolejnym zadaniem będzie zdobycie np. 3 czy 5 złotych kluczy, czy naprawa podobnej ilości stref. Zwróćmy uwagę więc wybierając typ katastrofy i rodzaj nagrody. Najbardziej uniwersalne jest „trzęsienie ziemi” lub „tornado” dające 3 klucze i 3 nagrody pieniężne, przy dość niekłopotliwej odbudowie, ewentualnie „robot” z nagrodą – 5 kluczy i bardziej wymagającą odbudową.
