Zasady Areny 6

Zasady areny 6 i przykładowe ataki

Na Arenie 6 mamy do dyspozycji 12 jednostek energii, do zbicia jest 15 domków przeciwnika. Czas potrzebny do naładowania się 1 jednostki energii to 5 minut, w sumie 60 minut na całość. Wynika z tego, że aby najbardziej efektywnie wykorzystać gotowość bojową, należy atakować co godzinę, ponieważ energia nie ładuje się powyżej 12 jednostki, nie da się zgromadzić więcej energii na zapas.

Jak może wyglądać przykładowy samodzielny atak?

12 dostępnych jednostek energii można rozdzielić na następujące ataki:

PIERWSZA PROPOZYCJA:

Kumulacja, 2 x atak  „Magnetyzm” + 1 x atak „Potwór z filmu klasy B”

Przeliczmy potrzebne przedmioty wojenne i energię. Aby raz zaatakować przy życiu „Magnetyzmu” musimy zgromadzić 2 kowadła, 2 hydranty i 1 lornetkę. Dwa takie ataki to już 4 kowadła, 4 hydranty i 2 lornetki. „Potwór z filmu klasy B” wymaga 2 megafonów, 2 przepychaczek i 2 par kaloszy. Łącznie potrzeba 16 przedmiotów.

2 x atak „Magnetyzm” zużywa 2 x 2 energie i niszczy po 3 domki,  pozostaje nam do dyspozycji 8 energii, którą można wykorzystać na większy, dobijający atak, który zniszczy pozostałe 9 domków. „Potwór z filmu klasy B” niszczy 10 domków, więc się nadaje na dobicie, całe miasto zostanie zniszczone.

Przeliczmy punkty, jakie teoretycznie otrzymamy za taki zestaw ataków. Załóżmy, że wszystkie ataki są na poziomie 1.

Magnetyzm 300 punktów

Magnetyzm 300 punktów

Potwór z filmu 1000 punktów

Razem 1600 punktów mnożymy przez 2 ze względu na kumulację. Uzyskujemy 3200 punktów.

Po zakończonej serii ataków, kiedy jeszcze działa kumulacja, to samo miasto może zostać zaatakowane przez kolejną chętną osobę, więc informujemy na czacie „kumul do otwarcia” co oznacza, że miasto zostało przez nas całkiem zniszczone i już nie będziemy go atakować, następna osoba może je naprawić „otwieraczem” i dalej zbijać domki.

DRUGA PROPOZYCJA:

Jeśli nie mamy wystarczającej mocy lub przedmiotów wojennych aby przeprowadzić całą serię ataków, szukamy osoby chętnej, która wspólnie uzgodni ataki i np. dobije miasto swoim dużym atakiem lub rozpocznie niedużym.

Przykład wspólnego ataku:

Gracz 1:

2 x Magnetyzm, 2x Komiksowa dłoń, 1x Latający robot VU, 1x Ogromny kamienny potwór

Energia: 2×2 + 2×1 + 4 +2 = 12

Zniszczenia: 2×3+2×1+4 +2 = 14

Jak widać, gracz 1 zużył całą energię, ale zniszczył 14 domków, pozostawiając ostatni dla drugiego gracza.

Jeśli chodzi o punktację: 2×300+ 2×100+1×400+1×200 = 1400 punktów razy kumulacja = 2800 punktów za zestaw ataków.

Gracz 2:

1x największy posiadany atak dobijający ostatni domek np. „Miękki wrzask” 1100 punktów razy kumulacja = 2200 punktów

Łącznie suma punktów dla klubu ze wspólnego ataku to 2800+2200 = 5000 punktów.

Limit aktywacji na tej arenie to 25. Oznacza to, że możemy użyć 25 wzmacniaczy wojennych w sumie. Przy dynamicznej potyczce szczególnie warto stosować je rozważnie i rozłożyć na cały czas trwania wojny. Warto także przeliczać ile wzmacniaczy zastosował przeciwnik aby móc przewidzieć kolejne jego akcje i rozwój wojny.